کاشت سرخارگل (Coneflower یا Echinacea)

گیاه سرخارگل  (Coneflower یا Echinacea) 
سرخارگل (به انگلیسی Coneflower یا Echinacea) یک گیاه چندساله با گل های زیبا شبیه گل آفتابگردان است. سرخارگل (Coneflower) بومی مرکز و شمال شرق آمریکا می باشد. این گیاه در دشت و زمین های جنگلی رشد می کند. این گل علاوه بر زیبایی که دارد، از عصاره آن به عنوان دارو هم استفاده می کنند و در بسیاری از عصاره های گیاهی گنجانده شده است. سرخارگل قرن هاست که به عنوان دارو استفاده می شود. از سرخارگل برای درمان جوش،  آبسه و کاهش شدت سرماخوردگی استفاده می شود.
مراحل کاشت سرخارگل (Coneflower)
1 – بذر سرخار گل یا ریشه آن را آماده کنید. اگر از ریشه سرخارگل استفاده می کنید، در بهار یا پاییز آن را از بوته سرخارگل جدا کنید. هر بوته را به چند قسمت تقسیم می کنند و هر قسمت که دارای ریشه است را می کارند.
 
کاشت گیاه سرخارگل
 
2 – یک بخش مناسب از باغ را برای کاشت ریشه سرخارگل انتخاب کنید. جایی که سرخارگل (Echinacea) کاشته می شود باید مکانی آفتابی باشد. سرخارگل در خاک های لومی به خوبی رشد می کند. خاک های رسی و سنگین برای  رشد سرخارگل مناسب نیست و به سرخارگل آسیب می رسانند. سرخارگل همچنین می تواند در سایه جزیی هم رشد کند. یک نقطه خشک و گرم باغ را برای کاشت سرخارگل انتخاب کنید.
اگر برای کاشت سرخارگل از بذر آن استفاده شود، بذرها را در اواخر زمستان یا اوایل بهار در گلخانه یا سینی نشا با عمق 2 سانتی متر در خاک کاشته و 30 تا 40 روز بعد از کاشت آن ها را به زمین اصلی منتقل می کنند (اواخر بهار یا اوایل تابستان). بذرهای سرخارگل تا زمان جوانه زنی باید مرطوب نگه داشته شوند. دمای مناسب برای رشد سرخارگا 18 درجه سانتی گراد است.
 
کاشت گیاه سرخارگل
 
3 – به طور مرتب به سرخارگل آب دهید. خاک باید مرطوب نگه داشته شود.
 
کاشت گیاه سرخارگل
 
4 – در پاییز می توان گل ها و ریشه آن را برداشت کرد. به مدت 3 یا 4 سال این گیاه را می توان برداشت کرد. در صورتی که در اواسط تابستان به اندازه کافی به سرخارگل آب داده شده باشد، این گیاه به آسانی دانه تولید می کند.
 
کاشت گیاه سرخارگل

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ